جریان دعوا در باشگاه استقلال چیست؟! | چرا نکونام و سمیعی به جان هم افتادند؟!

 در شرایطی که استقلال با ۴ امتیاز از ۵ بازی در رده نهم لیگ برتر قرار دارد، آخرین روز تابستان ۱۴۰۳ را با حاشیه‌هایی عجیب و غریب و بی‌سابقه سپری کرد. شکست برابر استقلال خوزستان در ۸ شهریور و نیز تساوی برابر نساجی در یک بازی خارج از خانه در هفته پنجم لیگ برتر، کافی بودند تا آبی‌های پایتخت با یک بحران تمام‌عیار مواجه شوند. 
جریان دعوا در باشگاه استقلال چیست؟! | چرا نکونام و سمیعی به جان هم افتادند؟!
کد خبر : ۷۵۵۱۰

شکست برابر استقلال خوزستان در ۸ شهریور و نیز تساوی برابر نساجی در یک بازی خارج از خانه در هفته پنجم لیگ برتر، کافی بودند تا آبی‌های پایتخت با یک بحران تمام‌عیار مواجه شوند
 در شرایطی که استقلال با ۴ امتیاز از ۵ بازی در رده نهم لیگ برتر قرار دارد، آخرین روز تابستان ۱۴۰۳ را با حاشیه‌هایی عجیب و غریب و بی‌سابقه سپری کرد. شکست برابر استقلال خوزستان در ۸ شهریور و نیز تساوی برابر نساجی در یک بازی خارج از خانه در هفته پنجم لیگ برتر، کافی بودند تا آبی‌های پایتخت با یک بحران تمام‌عیار مواجه شوند. 

به گزارش «زی‌سان»، بعد از تساوی در مازندران، دیروز داود حقدوست، مشاور مدیرعامل استقلال یک جنگ بزرگ را علیه نکونام کلید زد. اکنون شایعه‌ها و زمزمه‌ها از احتمال تغییر بزرگ در باشگاه خبر می‌دهند. حتی برخی رسانه‌ها می‌گویند همین امروز یک تغییر بزرگ صورت می‌گیرد. برخی‌ها هم پیش‌بینی می‌کنند بلافاصله بعد از دربی سرخابی حکم برکناری فرشید سمیعی صادر خواهد شد و داود حقدوست را هم از همین حالا اخراج شده می‌دانند! 
جنجالی که داود حقد‌وست برپا کرد!
داوود حقدوست عضو هیئت مدیره استقلال و دستیار فرشید سمیعی در آستانه دربی سرخابی در اقدامی عجیب، کنفرانس خبری ترتیب داد و جواد نکونام را به رگبار انتقاد بست. او گفت: آقای نکونام شما بزرگ‌تر از باشگاه استقلال نیستی، من از شما گلایه دارم، من دو سال پای جواد نکونام ایستادم، همان طور که پای محمود فکری ایستادم، پای فرهاد مجیدی و شفر و ساپینتو ایستادم!

در ادامه مهم‌ترین حرف‌های حقدوست علیه نکونام درج شده است:

آقای نکونام، ما امسال سه بار به شما کمک کردیم. حتی وقتی برادران شما قطع امید کرده بودند که دیگر نمی‌توانند برای شما مجوز بگیرند، پای شما ایستادیم.

آرش زواره‌ای به چه مجوزی کنار باشگاه استقلال است؟ او و یک لیدر در فضای مجازی علیه مدیریت باشگاه فعالیت می‌کند. او باید در نهاد‌های نظارتی پاسخگو باشد!

آقای نکونام با باشگاه تعامل کن، بدنساز ساپینتو ۳۵ هزار دلار می‌گرفت، چرا بدنساز شما باید ۴۰۰ هزار دلار بگیرد؟ مصدومیت‌های فعلی بازیکنان استقلال نتیجه تمرین‌های بدنسازی همین یوسو سسماست!

شما با کریم انصاری فر صحبت نکردی، با برادر کریم انصاری فر صحبت کردی. شما به ما مربی خارجی معرفی کردی ولی وقتی ویزا برایش گرفتیم و گفتیم بلیت بگیریم گفتی نمی‌خواهد بیاید.

بحث هاشمی نسب را مطرح کردی، خب باید یک جا روی نیمکت خالی کنی تا ما هاشمی نسب را به کادرفنی اضافه کنیم. 

یک مهاجم خارجی هم خواستی بازیکن قرقیزستانی که ما همه کار‌ها را انجام دادیم ولی خودش هم گفت باشگاه ازبکستانی اجازه نداد به ایران بیاید.

سمیعی امسال دارد کمک می‌کند، شهریاری دارد کمک می‌کند، ایشان نباید اجازه بدهد آرش زواره‌ای و آن لیدر همه را در فضای مجازی خراب کند.

استقلال جای عقده گشایی نیست. آرش زواره‌ای بدون حکم عامل ایجاد تنش است. من برای موفقیت جواد نکونام این حرف‌ها را می‌زنم.

جواد نکونام تمرین دهنده و بدنساز خارجی بخواهد در خدمتش هستیم و اگر به سقف بودجه ما بخورد، حتما برای ایشان جذب می‌کنیم.

هلدینگ دو تا بازیکن خارجی گرفت ولی منوط کرد به رضایت جواد نکونام.

فرشید سمیعی و سردار شهریاری رابطه خوبی با هم دارند. فرشید سمیعی برای نکونام باید چه کار می‌کرد که نکرد؟

رامین همتی باید بررسی کند و ورود کند. ما جلسه گذاشتیم ولی ایشان به عنوان مسئول کانون نیامد. برخی لیدر‌های ما دارند اطلاعات باشگاه را به تیم رقیب می‌فروشند.

 لات و لوت سراغ من نفرستید، من جلوی همه شما می‌ایستم. ما با سمیعی نشستیم تا برای لیدرها، هواداران، پیشکسوتان طرح‌های خوبی داشتیم ولی رامین همتی به جلسه نیامد. معاون فرهنگی باشگاه به او گفت ولی امتناع کرد.

ما در استقلال تیم پنج نفره نداریم. چرا جواد نکونام و آرش زواره‌ای پنج نفر از لیدر‌های ما را تبدیل کرده اند به بادیگارد تیم؟

اختلاف بین مدیریت و هلدینگ با جواد نکونام باید جمع شود. ما از جواد نکونام تا روزی که سرمربی استقلال باشد حمایت می‌کند.

سردار شهریاری و فرشید سمیعی قرار گذاشتند از جواد نکونام حمایت کنند و به او فرصت بدهند. ما دو بار از نکونام خواستیم برای جلسه بیاید و نیامد. با برادرش حرف زدم و گفتم نکونام به جلسه بیاید و نیامد.

جواد نکونام اصرار داشت من سرپرست استقلال باشم. فرشید سمیعی هم این پیشنهاد را به من کرده بود. ولی قول و قرار‌ها یک شکل دیگری شد! 

جواد نکونام علیه سمیعی و حقدوست
از آنجایی که جواد نکونام در جمع خبرنگاران قبل از نشستن در اتومبیل خود گفته بود امیدوارم استقلال مقابل السد قطر و در دربی موفق شود و از موفق شویم یا موفق باشیم استفاده نکرد، در فضای مجازی شایعه شده جواد نکونام قصد استعفا دارد، اما نزدیکان نکونام مدعی هستند او منتظر استعفا یا برکناری فرشید سمیعی و یا حداقل برکنار شدن داود حقدوست است.

رسانه‌ها مدعی شده‌اند جواد نکونام همین که در جریان تمرین استقلال حرف‌های داود حقدوست را شنیده، با مدیران استقلال حرف زده و گویا آنها ادعا کرده اند از کنفرانس حقدوست بی اطلاع بودند. نکونام قبل از آن که مقابل خبرنگاران قرار بگیرد، به همکارانش گفته به باشگاه گفتم اگر واقعا در جریان حرف‌های حقدوست نبودید، همین فردا او را برکنار کنید!

پس از صحبت‌های حقدوست جواد نکونام در مصاحبه آتشین جواب حقدوست را داد و گفت: خدا را شکر صحبت‌هایی که دو هفته قبل انجام داده بودم ثابت شد و متاسفم که این عزیزان نمی‌دانند که اینجا استقلال است و استقلال باید نتیجه بگیرد. تمام برنامه ریزی و آینده‌ای برای استقلال داشتند این بود که استقلال برابر الغرافه شکست بخورد، برابر نساجی شکست بخورد، در دربی شکست بخورد، برابر السد شکست بخورد و مردم اعتراض کنند که نکونام باید برود.

این که نکونام در جمع خبرنگاران گفته تا فردا ظهر (امروز یک‌شنبه) اگر لازم باشد دوباره مصاحبه می‌کنم، گویا به همین دلیل است. احتمالا نکونام منتظر است مدیران استقلال حقدوست را کنار بگذارند و اگر این اتفاق رخ ندهد علیه فرشید سمیعی حرف می‌زند.

او علیه سمیعی چه می‌خواهد بگوید؟ یکی از کانال‌های تلگرامی مدعی شده بود نکونام می‌خواهد ماجرای قرارداد ۱۶ میلیارد تومانی او را افشا کند. گویا سمیعی بدون اطلاع نکونام، مبلغ قرارداد او را به سازمان لیگ ۱۶ میلیارد تومان به جای ۳۲ میلیارد تومان گزارش کرده و از این حیث مرتکب تخلف شده است!

منبع: زی سان

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر